2023 Træer mod klimaforandringer

JUMO planter jubilæumsskov

JUMO fejrer sit 75-års jubilæum i 2023 med en lang række aktiviteter under mottoet "Mennesker og teknologi i bevægelse". Som en del af festlighederne har 100 medarbejdere nu plantet 2023 unge egetræer i UNESCO Rhön Biosphere Reserve og dermed lagt grundstenen til JUMO's jubilæumsskov.

Pressefoto
(JPG, 3.15mB)
Pressefoto
(JPG, 4.91mB)
Buisness card
( VCF, 246B)

Efter at 75 træer allerede var blevet plantet af JUMO-ledelsen og jubilæumsteamet på det "tyske grønne bælte" i marts i år i den første lille kampagne, var det denne gang i en helt anden størrelsesorden. Det tog dog kun JUMO-medarbejderne omkring to timer at plante de mere end 2000 træer ved det "sorte kors" i skovområdet mellem Hofbieber og Morles. Den efterfølgende frokost med vildtpølser var mere end velkommen i efterårsvejret.

I sin velkomsttale forklarede JUMO's administrerende direktør Dimitrios Charisiadis: "Vores 75-års jubilæum er en vigtig milepæl i vores virksomheds historie. JUMO's jubilæumsskov symboliserer ikke kun vores dybe tilknytning til regionen, men også vores engagement i en bæredygtig fremtid."

Det skyldes, at initiativet er et aktivt bidrag til at bekæmpe klimaforandringer. De egetræer, der plantes i 2023, vil være en værdifuld del af økosystemet i de kommende år og ikke kun producere ilt, men også yde et vigtigt bidrag til at reducere CO2-niveauet i atmosfæren.

Helge E. Jost, arrangør af træplantningskampagnen og leder af JUMO's jubilæumsteam, understregede også vigtigheden af dette tiltag: " Træplantningskampagnen for JUMO's jubilæumsskov er et godt eksempel på vores kollegers engagement for vores planet. Det viser, hvordan virksomheder tager ansvar og yder et bæredygtigt bidrag til klimabeskyttelse."

Dominic Wolf fra ledelsesteamet på skovbrugskontoret Hofbieber (HessenForst) udtrykte også sin begejstring for virksomhedens engagement: "Plantningen af disse egetræer er et vigtigt skridt i kampen mod klimaforandringer. Denne skov vil binde kuldioxid og producere ilt til menneskene i regionen. JUMO's engagement er eksemplarisk og vil have en positiv indvirkning på vores miljø."

Skovkontoret i Hofbieber forvalter omkring 14.000 hektar skov, hvoraf størstedelen ligger i den hessiske Rhön. Skovene er præget af bøg og gran, som dominerer med en tredjedel hver. Andre vigtige træarter er eg, fyr og lærk. Dette område forvaltes i øjeblikket af skovvæsenet med ni jagtområder. Overordnet kan det forventes, at andelen af gran vil falde markant til fordel for træarter som bøg, birk og ahorn.

Har du stadig spørgsmål?

Chef for pressekontor